Cum reduci lagul pe server MineCraft Bukkit

 

Lag latență

Latenta (sau ping) este timpul necesar pachetelor de pe computer pentru a ajunge la server.  Dacă vă aflați prea departe de locația serverului, o sa aveti latenta mare si  va dura mai mult pentru pachetele de pe computer sa ajunga la server.  Acest lucru se datorează faptului că, clientul tău Minecraft (jocul) trebuie să trimită fiecare acțiune la server și serverul trebuie să verifice aceste acțiuni și sa il trimita înapoi la clientul (jocul) tau și alți jucători.

Dacă doriți să verificați latenta pe care o aveti pe un server intrați pe Minecraft (in joc) și adăugați serverul pe care doriți să testați pentru a fi listat pe lista de servere.
Dupa ce este adăugat pe pictograma mică în partea din dreapta sus unde este scris numarul de sloturi a serverului daca treceti cu mausul se va afisa ce ping are serverul.
O alta modalitate este sa scrieti IP-ul serverului in fereastra RUN a calculatorului personal (command prompt/terminal).
IMPORTANT!  Nu treceti numărul de port, doar adresa IP a serverului.

Windows:
ping -n 5 <server_ip>
Mac/Linux:
ping -c 5 <server_ip>

Ping rapid: <100ms
Mediu Ping: 100-250ms
Ping lent: 250-500ms
Laggy Ping:> 500ms

Verificare memorie

Memoria are un loc important in functionarea serverului.
Daca aveti instalat pluginul Essentials puteti folosi comanda /memory din consola gameCP sau in joc

[09:48:18 INFO]: CONSOLE issued server command: /memory
[09:48:18 INFO]: Uptime: 21 hours 25 minutes 49 seconds
[09:48:18 INFO]: Current TPS = 20
[09:48:18 INFO]: Maximum memory: 2,006 MB.
[09:48:18 INFO]: Allocated memory: 2,006 MB.
[09:48:18 INFO]: Free memory: 1,417 MB.
[09:48:18 INFO]: World "world": 851 chunks, 120 entities, 50 tiles.
[09:48:18 INFO]: Nether "world_nether": 0 chunks, 0 entities, 0 tiles.
[09:48:18 INFO]: The End "world_the_end": 1 chunks, 14 entities, 1 tiles.

Reducerea Lag pe serverele Minecraft

Lagul pe un server Minecraft este provocat de:

- Erorile serverului incarca inutil serverul -- Rezolvare depistati erorile in cosole si in fisierul logs si corectati. Erorile de pe server sunt principalul motiv de lag
- Prea multe mobs/items - Rezolvare reduceti din ele sau treceti la un un host cu mai multe sloturi
- Prea multe lumi incarca serverul - Rezolvare reduceti din ele sau treceti la un un host cu mai multe sloturi
- Prea multe plugin-uri incarca serverul - Rezolvare reduceti din ele sau treceti la un un host cu mai multe sloturi
- Lag selectiv, doar unii din jucatori au lag - Rezolvare acei jucatori au internet "slab" sau calculatorul personal neperformant - nu depinde de performantele serverului sau a hostului

Pentru reducerea lagului pe un server Minecraft va mai recomandam sa folositi ClearLag descarca
Acest plugin este configurabil și recomandat pentru orice server.

Comenzi ClearLag

/lagg clear (Șterge entități) lagg.clear
/lagg check (Verifica toate entitatile) lagg.check
/lagg reload (Reincarca schedulers/config) lagg.reload
/lagg killmobs (Ucide mafioti) lagg.killmobs
/lagg area <radius> (Elimina entitati pe o anumita raza data) lagg.area
/lagg unloadchunks (Descarca un-needed chunks) lagg.unloadchunks
/lagg chunk (Localizati laggy chunks) lagg.chunk
/lagg tpchunk <x> <z> <world> (Teleportat chunks) lagg.tpchunk
/lagg admin (Gestionati module clearlag ) lagg.admin
/lagg gc (Încercare de a elibera memorie) lagg.gc
/lagg tps (Vezi TPS) lagg.tps
/lagg halt (Dezactivezi temporat functiile basic server [spawning ...]) lagg.halt
/lagg (Prezinta pagina de ajutor) lagg.help


Erori consola

Întotdeauna, verificați de erorile consola gameCP si din fisierul log, înainte de a trimite un tiket. Cele mai multe sunt rezolvate cu ușurință cu o căutare pe net ( Google sau alt motor de cautare)


1. Orice eroare de pe server poate fi cauza lag-ului.
2. Incercati sa depistati cauza erorilor, iar daca nu reusiti dezactivati scripturile / pluginurile noi introduse, pana cand aceste erori nu mai sunt afisate.
 
Eg.:
WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3859ms behind, skipping 77 tick(s)
Cauze: Serverul este supraincarcat de la:
- efecte in lant gen explozii TNT
- ferme autonome
- prea multe pluginuri
 
Actualizat in data de 05.12.2015

X

Comentarii

Trebuie să fii autentificat pentru a adăuga un comentariu!

Nu a fost făcut nici un comentariu.

FidelityWorks.ro foloseste cookies pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta. Mai multe detalii